У другій половині ХХ століття влада Нью-Йорка зобов'язала всіх таксистів фарбувати машини в жовтий колір. Зроблено це було для того, щоб чітко відрізняти ліцензованих таксистів від інших автомобілів.
Ліцензії видає спеціальна урядова організація - Комісія з таксі і лімузинів Нью-Йорка.
У період до пандемії в місті мільйоннику працювало близько 12 тис. жовтих автомобілів таксі. У квітні ця цифра впала до 2 193.
За одну зміну (12 годин) водій жовтого таксі проїжджає близько 290 кілометрів - це в середньому 30 замовлень.
Медальйон - певний дозвіл, що надає його власнику самостійно здійснювати замовлення таксі. Виконаний у вигляді металевої пластини, яка кріпиться на капот. Їх виготовлена обмежена кількість, нові не випускаються. Медальйон можна або купити, або орендувати.
Медальйон також є інвестиційним інструментом. Багато водіїв роками збирали гроші, або брали кредити, щоб придбати медальйон - це вважалося вигідною інвестицією в майбутнє, так як передбачалося, що послуга таксі буде затребувана завжди.
Ніхто з простих водіїв і подумати не міг, що поява такого гіганта, як Убер, переверне ринок таксі Нью-Йорка з "ніг на голову".
У 2013 році вартість угоди купівлі / продажу медальйона була в районі $ 1,3 млн. У 2017 - вже $ 240 тис. Але вигода тут сумнівна, адже за такі гроші (навіть дешевше) можна купити хороший позашляховик і брати замовлення "комфорт класу" в тому ж Убер.